Обичайната практика за добавяне на масло, антифриз по време на пътуване или зареждане на бензиностанция в друг район понякога води до катастрофални последици. Например, трябва да повикате пътна помощ, защото двигателят е изгаснал. Или се свържете със сервиза, за да разберете причината за прегряването на двигателя с вътрешно горене или прекъсванията в работата му, а това повдига въпроса: възможно ли е смесване на работни течности от различни производители и марки?
Възможно ли е смесване на моторни масла?
Производителите съветват, че е допустимо да се добави само маслото, което първоначално е използвано.
Реалността показва обратното – в критична ситуация моторните масла могат да се смесят, защото само навременното доливане ще спаси двигателя от повреда.
Характеристики на смесване:
- Когато нивото на маслото падне критично, вискозитетът на маслото, добавено към двигателя, няма значение (по-важно е да се поддържа функционалността на агрегата).
- Същото важи и за класа на качество, обозначен със символите SL, SM, SN. Колкото по-далеч е втората буква от началото на азбуката, толкова по-малък е рискът от повреда на двигателя.
- Няма разлика между синтетика, полусинтетика и минерално масло, ако няма друга възможност.
- Зимата, стига колата да е добре загряла, всяка лятна марка става, но трябва да се има предвид, че след охлаждане колата може да не стартира поради твърде гъстото масло. Тогава ще остане само една възможност – пътна помощ в София, които ще пристигнат навреме. Те ще закарат колата в сервиз за диагностика.
Какво се случва, ако добавите „друг“ антифриз?
Повече информация:
Съставът на всяка охлаждаща течност включва 80% смес от дестилирана вода и етиленгликол.
Останалите 20% от обема на всеки производител са заети от различни добавки, например за компенсиране на окислителните ефекти на водата.
Смесването на различни видове антифриз на теория може да доведе до химични реакции и образуване на утайка, която ще започне активно да запушва радиатора и тръбите.
Препоръчително е да източите „сместа“, да промиете системата и да я напълните отново с първоначалният антифриз. Освен това разберете причината за рязкото спадане на нивото на течността и отстранете теча. Ако не обърнете внимание на това, съществува риск от лошо охлаждане на двигателя. И един ден ще има нужда от спешна евакуация, за да не се съсипе и без това прегрятият агрегат.
Какви са опасностите да заредиш грешното гориво в автомобила си?
Възможно ли е резервоарът да се напълни с различни видове гориво? Първото нещо, което трябва да знаете, е, че само дизеловото гориво и бензинът са очевидно несъвместими. Няма да можете да карате дизелова кола, ако налеете бензин в резервоара, дори и от най-високо качество. И обратно. Иначе практически няма ограничения. В градски условия е лесно да изберете бензиностанция, където „харесвате“ качеството на горивото и винаги да зареждате там. На магистралата ще трябва да купите това, което ви продават.
Особености:
- Поради естеството на производство, бензинът винаги има едно октаново число – 80. По-високи стойности се получават чрез добавяне на различни добавки.
- Смесването на гориво с различни октанови числа не води до никакви последствия, освен за промяна на характеристиките на двигател, настроен на определена стойност.
- Дизеловото гориво също може да се смесва, например, лятно гориво със зимно гориво и обратно, но трябва да се има предвид, че през зимата това може да доведе до замръзване на горивната система.
- Ако няма друга възможност, налейте гориво, подходящо за двигателя, и продължете да шофирате. Разликите между бензиностанциите на различните марки вериги са минимални, отнасят се може би само до вида на добавките.
Никой не е застрахован от това да попаднеш в такава ситуация. Ако забележите това във вашия автомобил по-добре спрате и повикайте пътна помощ на фирма Найденови Ауто, за да дойде екип за техническа помощ.
Коментари