Репатрирането на превозно средство означава – осигуряване на бързо пристигане на пътна помощ, която извършва необходимите действия по извозване на повредено или неизправно превозно средство до сервиз или паркинг. Денонощната пътна помощ в София е готова да помогне на шофьорите да разрешат всякакви проблеми с транспортирането на счупена или повредена кола.
Подготовката на повредените превозни средства при репатриране се състои в следните дейности: позволява товаренето на превозното средство върху платформата на теглещ камион или чрез частично натоварване. Преди да се натовари превозното средство, водачът на влекача преценява степента на щетите по превозното средство и транспортируемостта на превозното средство. Повредените превозни средства се класифицират като транспортируеми, лесно транспортируеми и трудни за транспортиране.
1. Транспортируемите превозни средства могат да бъдат теглени с помощта на мек или твърд теглич, като се спазват правилата за движение, и ако неизправността или повредата на превозното средство не е свързана с неговото шаси и кормилно управление. Автомобил, оборудван с автоматична трансмисия (автоматична скоростна кутия), може да бъде теглен на не повече от 20 километра, със скорост не по-висока от 40 km/h, с автоматична скоростна кутия в неутрално положение.
2. Лесно транспортируемите превозни средства са тези, които могат да бъдат заредени за не повече от 30 минути. С леки щети по ходовата част и кормилната уредба.
3. Трудните за транспортиране превозни средства включват тези, които могат да бъдат теглени само на платформа за теглене, като се използва методът на пълно натоварване.
Изваждането на обърнатите и закъсали превозни средства трябва да се организира така, че да не се създава аварийна ситуация на пътя. При приближаване на мястото на произшествието водачът на репатрака е длъжен да включи жълтия мигащ фар, аварийните светлини и да постави знак за аварийно спиране, съгласно Правилника за движение, разстоянието от превозното средство до знакът аварийно спиране в населено място е 15 метра, а в извъннаселено място – 30 метра.
Най-типичните начини за изваждане на автомобили от аварийни ситуации са:
– от канавки, ровове, дерета, канавки след свличане или преобръщане;
– заседнал;
– потънал;
Ето някои техники при репатриране на превозни средства в аварийна ситуация.
1. По-добре е да изтеглите кола, която е заседнала частично или напълно с предните или задните колела, с помощта на лебедка на теглич, плавно, без дръпване, като се опитвате да не повредите колата. В случай на странично преобръщане е по-безопасно да извадите закъсалата кола с два влекача, за да не се преобърне. При хлъзгави пътища (сняг, дъжд, лед) при репатриране на автомобил, заседнал в канавка често се случва водачът на пътна помощ да не може да използва максималната теглителна сила на куката на лебедката поради недостатъчно сцепление на колелата с пътя. В тези случаи репатракът трябва да бъде закрепен към дърво, стълб, пън, кола, котва и т.н., теглителната сила на лебедката може да се увеличи чрез поставяне на влекача с предните колела зад хълм, в дупка и т.н. , В някои случаи шофьорите на пътна помощ на фирма Найденови Ауто използват подвижен блок, който е включен в лебедката, за да увеличат теглителната сила.
2. Повдигането (поставянето на колела) на преобърнати превозни средства се извършва с лебедка на теглич по следния начин:
а) закрепва се единия край на кабела на лебедката към твърда конструкция на превозното средство (рама, лост, мост, греда), ако превозното средство лежи с предната част надолу, кабелът се закрепва към твърда точка, която е най-отдалечена от влекача;
б) необходимо е да се дърпа плавно, без дръпване, за да не се предизвика деформация на автомобила;
Правилното извозване на превозното средство гарантира неговата безопасност и улеснява бързото възстановяване на повредените конструкции, компоненти и механизми. Служителите на пътна помощ на фирма Найденови Ауто непрекъснато усъвършенстват своите умения и се обучават, за да доставят внимателно и точно Вашия автомобил до автосервиза или до паркинга.
Може да прочетете повече за дейността и в Google
Коментари