В този блог, ще се опитаме да обясним по най-четливият начин най-важните неща, който трябва да направите, ако се озовете закъсали на главен път или артерия

Какво да правим, ако закъсаме на магистрала или първокласен път?!

Причините може да са много, повреда в двигателната част, повреда по ходовата част, спукана гума или катастрофа.
От изключителна важност в такъв момент е да запазите спокойствие и да потърсите професионална помощ и мнение.

  1. Ако автомобилът НЕ може да се придвижи на ход

-автомобила задължително се обозначава с предупредителен светлоотразителен триъгълник, който се поставя след автомобила ( в лентата, в която се намира, срещу посоката на движение на заобикалящите го ППС), със светеща червена светлина или по друг начин видим за останалите водачи. Като допълнителен сигнал за обозначаване на повреден автомобил може да се използва включването и на авариен сигнал или габаритни светлини; На път извън населено място през нощта или при намалена видимост всеки спрян на платното за движение автомобил трябва да бъде обозначен с включени габаритни светлини.
!!!Предупредителният светлоотразителен триъгълник се поставя (след повредения автомобил) на разстояние не по-малко от 30 метра (в пътната лента, заета от автомобила), и срещу посоката на движение на заобикалящите превозни средства. Ако повредата е настъпила на автомагистрала, скоростен път или пътища с разрешена скорост на движение над 90 km/h, предупредителният светлоотразителен триъгълник се поставя на разстояние не по-малко от 100 метра след автомобила.

-Как да определим колко са 30 или 100 метра?

С крачки. Нормалната крачка на възрастен човек е с дължина около 50 см, което е 0,5 метра. Т.е. 2 крачки се равняват на 1 метър, следователно 60 крачки са 30 метра и т.н.

Кога не трябва да се премества повреден автомобил?
Има повреди, описани в Закона за движение по пътищата, при настъпването на които е абсолютно забранено да се премества автомобила на собствен ход. И това са:

  1. Повреди по основната спирачна уредба – при изтичане на спирачна течност или въздух или когато ефективността от работата на спирачната уредба не отговаря на нормативните изисквания, при което при спиране се нарушава устойчивостта на автомобила или се удължава спирачният му път;
  2. Повреди по пневматичната спирачна уредба – когато компресорът не осигурява необходимото налягане на въздуха за захранване на уредбата;
  3. Повреди по кормилната уредба – когато има незакрепени, неосигурени против саморазвиване или повредени, с нарушена цялост части и възли;
  4. Повреди по рамата, кабината, каросерията и допълнителното оборудване, когато:
    – липсват или са повредени огледалата за виждане назад (освен ако водача има директна видимост от мястото си към пътя през задното и страничните стъкла);
    – не работят стъклочистачките по време на дъжд или снеговалеж;
    – неизправно е теглително-прикачното устройство на теглещият автомобил или на ремаркето или опорно-прикачното устройство на влекача или полуремаркето;
  5. Повреди по силовото предаване – ако не работи съединителят, липсват или са повредени закрепващи елементи на карданния вал или полуваловете;
  6. Повреди по джантата – ако на едно от колелата джантата е повредена, с нарушена цялост, липсва или е повреден елемент за закрепване на джантата към главината на колелото;
  7. Повреди, при които изтича гориво;
  8. Ако липсват или са неизправни светлинните устройства или светлоотразителите на автомобила при движение през нощта;
  9. Ако някоя от гумите на автомобила има разкъсвания.

    При всяка една от горе посочените повреди нашият екип – Денонощна пътна помощ и Репатрак в София и Страната можем да ви помогнем !

Източници : www.Google.BG , www.Roadhelp.BG , www.shofior.com

Коментари