Workhorse показва електрически пикап и хеликоптер в Манхатън
Workhorse, със своите 120 служители, се надява да победи по-големите играчи на пазара.
Не бях напълно сигурен в това, което очаквах да изглежда електрически хеликоптер, но това, което намерих, че ме чакаше в „Флайрън Плаза“ в Ню Йорк, не беше така. Не е защото не изглеждаше като хеликоптер; до известна степен го направи. Просто изглеждаше по-скоро като драстично надхвърлен дросел със седалки.
ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ
Автомобилът за доставка на електричество с пробег от 100 мили може да победи дизела по жизнен разход.
Workhorse, компанията, която прави хеликоптера, не е давала на никого да се движи в хардуера, който все още е подложен на тестове от FAA. Но главният изпълнителен директор на компанията Стив Бърнс е бил там, за да говори за „хеликоптера“, който се нарича SureFly. И, за добра мярка, той показа и електрически пикап, който минава по-малко от драматичния монитор W-15.
Ако пикапните камиони и хеликоптерите изглеждат до голяма степен несвързани, това е само защото те са в противоположни крайности на бизнес интересите на компанията. Workhorse понастоящем изгражда микробуси за доставка на електричество и тества едно с доставяща система, базирана на дросели, интегрирана в покрива на ван. (По време на нашия разговор Бърнс се замисли за възможността да използва дроуна, за да достави бургери от близката Shake Shack на тераса на 25-ия етаж в една от сградите, които пренебрегват площада.) И така, и двете отговарят на интересите на компанията.
Стават ли?
Но хеликоптер е по-голяма стъпка от дрон. „Защо сега?“ – попита Бърнс, като пренебрегна очевидния въпрос. „Сградите са там.“ Всъщност енергийните системи на хеликоптера и пикап се основават на идентични принципи – такива, които са достигнали до масовия пазар във форми като Chevy Volt. Въпреки че хеликоптерът е електрически, той не е захранван с батерии. Вместо това батерията действа като спешна помощ в случай на повреда на основния си източник на електрони – малък дизелов генератор.
Този подход е това, което позволява на SureFly да постигне много повече полетно време, отколкото хеликоптерите с всички батерии, които обикновено достигат максимум около 20 минути. SureFly може да остане във въздуха за около час. Системата за електрическа енергия също така позволява на хеликоптера да загуби големите си централни остриета и опашни ротори, докато печели конфигурация на четири рамена, подобна на дросел, която завършва с две противоположно въртящи се витла.
Бърнс казал на Арс, че бордовата електроника в хеликоптера може да контролира всеки от витлата поотделно и да извършва настройки хиляди пъти в секунда. Това е, което позволява на SureFly да остане стабилен дори ако има тежък пилот от едната страна и няма пътник от другата, което принуждава витлата на пилота да работят много по-трудно. Конфигурацията също така дава известно резервиране, тъй като Burns каза, че SureFly все още може да лети, след като загуби един витло на ръка.
Обратното завъртане също така отменя силите, генерирани от бързо въртящите се остриета, което премахва необходимостта от опашния ротор (Burns каза, че се отървава от опашката може да намали общото потребление на енергия с до 20%). За да се завъртат или да се завъртят хоризонтално, контролерите просто забавят един комплект остриета и ускорят другия, генерирайки сили, които обръщат SureFly наоколо.
Докато електрониката е доста сложна, системите за управление са относително минималистични. Няма нищо като стената на габаритите, намиращи се в традиционните самолети. Всъщност няма нищо пред пилота. Кабината разполага само с места, традиционен стик за контрол и таблетка. Минимализмът е едно от нещата, които поддържат SureFly под 800 кг (1,700 кг), което на свой ред позволява до 180 килограма полезен товар, независимо дали това са хора или багаж.
Надолу към Земята
W-15 е в другия край на интересите на Workhorse и тя е насочена директно към основния поток. Бърнс посочи, че пикапските камиони са най-продаваният тип превозно средство в САЩ и все още няма електрически пикап на пазара. Workhorse реши да докара доказан подход към W-15: достатъчно батерия, която да издържа 80-100 мили само на електричество и малък бензинов двигател, който може да задвижва генератор, за да разшири обхвата си за неопределено време. Workhorse доставя двигателя от BMW и батериите от Panasonic.
Подобно на SureFly, W-15 е изцяло въглеродно влакно, което го прави лек. Но това не означава, че не може да стане тежко; той може да се справи с над 1 100 кг (2500 кг) товари и може да тегли над 2 700 кг (6 000 кг).
Точно сега, Workhorse се надява да продаде тези камиони на компании с големи флоти (Бърнс каза, че Дюк Енерджи е ранен купувач). Избягването на потребителския пазар им позволява да поддържат нещата просто, предлагайки само един цвят и опции. Въпреки, че има само 120 служители в момента, Бърнс казва, че Workhorse възнамерява да може да произвежда 30 от пикапите на ден до края на следващата година. Производството на хеликоптери ще трябва да изчака одобрението на ФАА.
Източник: ТУК
БЛОГ – ПЪТНА ПОМОЩ Репатрак RoadHelp.bg
Пътна помощ, Репатрак, Roadside assistance – 24/7, за София и страната.
Тел.: +359 878 424 097
ИМЕЙЛ: info@roadhelp.bg
пътна помощ софия, репатрак софия денонощна пътна помощ превоз на МПС, репатрак софия
Коментари