13 от най-добрите автомобили с 3 цилиндрови двигатели
Днес ви представяме 13 от най-добрите автомобили с 3 цилиндрови двигатели, които НЕ трябва да подценявате! Не само в днешно, но и в минало време такива е имало и то с доста добри възможности и СХОДНИ дори с тежи от сега възможности и характеристики.
1. Daihatsu Charade GTi
Погледнете отвъд леко скучния дизайн и измамните знаци и ще видите каква забележителна малка машина е Charade GTti. Със сладкия си малък мотор 993 кубика и напомпения с турбокомпресор това си е страхотна мини спортна кола. Първата с толкова малък и толкова мощен двигател със цели 100 к.с. Една от любимите на множеството любители по онова време на автомобилния спорт. Също така е била един от най-големите конкуренти на Golf GTi 16V. Това е първия в света спортен автомобил с 1 литров двигател, преминал бариерата от 100 bhp/ литър. Добре обмисленото инжинерно творение е дало голям тласък на компанията със лекото си шаси. Сега това е един от любимите ретро японски автомобили на много хора. Произвежда се от 1987, до 1993 г.
2. Melkus RS 1000
Един от първите спортни автомобили със крилати врати и уникален аеродинамичен дизайн. Заедно със мерцедес са първенци при „летящите“ коли. Целта по онези времена е била изработването на спортни коли с икономични двигатели за нисък клас състезания. С 992 кубиковия си двутактов, 3 цилиндъра и 70 к.с. двигател, е уникален спортен автомобил за времето си от нисък клас с красив дизайн. Да не говорим, че свръх лекото купе от 290 кг. прави таи кола да изглежда по-бърза. Снабдена е и с 5 скорости, за да достигне знаменитите 165 км.ч. Произвеждани са през 1969 – 1979, колата е базирана на Вартбург 353. Едва 101 бройки са произведени, след това са правени опити с друг модел, но той довежда до тотален фалит марката през 2014-та.
3. DKW 3=6 – 1953 – 1959
Малък, лек, икономичен и бърз градски автомобил. Какво му трябва на човек през 50-те, ами кола с двутактов мотор, 890 кубика и 40 к.с. С неговите 870 килограма, колата е идеална за разходка или скоростно движение в градски условия. Тези колички са били ползвани и по състезания. Да си призная, малко приличат на модел на Ситроен.
4. BMW i8 – 2014
Това е спортен икономичен и ЕКологичен малък и уникален автомобил от ново поколение. Снабден със 1,5 литров бензинов двигател с 3 цилиндъра, уникалните 362 к.с. и електромотор. Тази кола не е за подценяване дори от големци като ферари порше и т.н. Това си е звяр! Подобен двигател е изпозлван при MINI и MBW 2 сериите. Максимална скорост 250 км.ч., като от 0-100 развива за 4,4 секунди…. IMPRESSIVE!
5. Honda Beat
Страхотен малък японски автомобил…., кабриолет. Икономичен и пъргав… Отново с 3 цилиндъра, 61 к.с., 5 скорости и 700 кг. тегло… Имайте в предвид, че въпреки малкия мотор, тази кола е спортна, напълно и е достатъчно имайки предвид и теглото и. Произвежда се от 1991 до 1996-та г. Гледайки производствената и бройка от 33,600 е била любима на японците.
6. FORD FIESTA 1.0 ECOBOOST ZETEC
Малък ЕКО и ИКОномичен спортен „бързо“мобил 😛 Ооо да, това си е спортен автомобил и то не от нисък клас. Тази кола е чест избор при рали състезанията и драг. Снабдена е с 1,5 литров 3 цилондъра, 140 к.с. двигател, развиващ около 220 км/ч, което си му е достатъчно.
7. Suzuki Cappuccino – 1991–1997
Следващия японски любимец….., излъгах…., по-късно става и европейски любимец. Този бръмбазък има 657 кубиков двигател със 65 к.с. DOHC 3 цилиндъра, тегло 725 кг. 4 и 5 степенна скоростна кутия. Колата е предвидена в началото само за японския пазар и е била една от желаните поради ниската си такса, данъци и евтина поддръжка. Продадени са около 13 000 бройки в Япония, след това се появява и европейската версия. Която след представянето си е печелила приз за най-добра спортна кола и „Кола на Шоуто“. Между другото ако се загледате се намира леееека прилика с Dodge 😛
8. Aquila Synergy Cup
Мини спортен модел, със части от Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroen C1. Двигател 3 цилиндъра 1 литров Toyota 1KR-FE с 81 к.с. Свръх лек спортен автомобил, тежащ 280 кг. Автомобила е предназначен за състезания подобно на Формула в нисък клас, но е доста пъргав. С него могат да се състезават и тепърва прохождащи състезатели, освен това може да се регистрира и шофира по пътищата, като обикновенна кола… Или поне така казват.
9. SAAB 93 – 1956-1960 и 96 – 1960-1980
Легендарен автомобил от класа на евтините икономични градски коли, също използван и при състезания. Снабден със 740 кубиков 3 цилиндъра, двутактов двигател. Има го в два варианта с 38 к.с. и два карбуратора или при модел SAAB 96 със 57 к.с. ти карбураторен 800 кубиков мотор. Страхотен класически градски автомобил.
10. Subaru Justy –
1.0 или 1.2 литрови 3 цилиндъра, 5 степени, 885 кг. 75 к.с. Произвежда се 1984–2010, след това отново се възражда и до днес все още се правят модели с подобна модификация. Повечето модификации се предлагат и с 4WD предавки.
11. Autozam AZ-1 – 1992–1995
Или Suzuki Cara. 657 убиков DOHC 12v турбо двигател със 64 к.с.
12. Mazda Furai
Това не екаква да е мазда, а брутална мазда със нейния уникален роторен и единствен по рода си три цилиндров двигател с 450 к.с. 675 кг. Тегло . Казах единствена по рода си, защото е само една бройка и е концептуален модел, направен през 2007-ма година. По време на снимки в серия на Top Gear в новините са казали, че се подлалила, за това така и не е стигнал по-напред този уникат. Тъжно… Но дори и да беше стигнала до продажба, тя се движи само със чист етанол.
13. Smart Roadster – 2003 – 2008
0.6 или 0.7 кубикови двигатели със турбо и три цилиндъра. Притежава 6 степенна скоростна кутия, 100 к.с. и тегло от 790 кг. Това е едно свръх турбо мега малко SMART автомобилче, което си заслужава. Произведени са около 43,091 бройки. Тази кола е икономичена и екологична, заради рекордните си емисии на въглерод, да не говорим за уникалния разход. Возенето в тази кола дава усещане за повече от 100 к.с., но може би това е заради лекото купе. О да…. двигаелите на този смарт са инжинерно постижение на Mercedes- Benz 😉
ПЪТНА ПОМОЩ БЛОГ
Пътна помощ, Репатрак, Roadside assistance – Towing car services Bulgaria, за София и страната 24/7, най-ниски цени в бранша! Над 10 години опит. Репатриране на повредени, катастрофирали или транспорт на автомобили, джипове, бусове, мотори и други от А до Б. Без скрити такси. Лицензирана фирма, издаваме фактури.
Тел.: +359 878 424 097
УЕБСАЙТ: https://roadhelp.bg
ИМЕЙЛ: info@roadhelp.bg
Коментари