Инжекторите са един от основните елементи за подаване на гориво в бензиновите и дизеловите двигатели. Те изпълняват задачата за пулверизиране на горивото и представляват малки отвори, през които се впръсква гориво.

Подаването на гориво става при високи температури, което води до бързо запушване на фините отвори на инжектора. Също така, образуването на отлагания по стените се улеснява от лошото качество на дизеловото гориво. Запушените инжектори могат да доведат до лошо подаване на гориво, прекъсване и увреждане на двигателя.

Почистването на дюзите при дизелов двигател е възможен само в условията на специализирани автосервизи. В Дизел център  извършваме пълно рециклиране, частично рециклиране, ремонт и и ремонт на дизелови помпи и дюзи. Промиват се дизеловите инжектори – извършва се от обучени инженери механици, използващи модерно оборудване.

Замърсяване на дизелови инжектори – проблеми

Затруднения при стартиране на двигателя и празен ход;

Увеличен разход на гориво;

Появата на черен отработен газ от изпускателната тръба  – ауспух;

Неравномерна работа на двигателя;

Повишен шум от двигателя;

Появата на остра миризма на въглероден окис;

Спад в мощността на двигателя.

Един от тези проблеми и в комбинация трябва незабавно да предупреди водача. Най-добре е, когато се появят тези знаци, незабавно да се свържете с механик от автосервиз и да не използвате автомобила, докато не се отстрани проблема.

Използвайте денонощните услуги на пътна помощ на фирма Найденови аутоПревоз до сервиз, избран от вас – за преглед и диагностика на автомобила. Те ще извозят автомобила до сервиза.

Видове почистване

Има няколко опции за промиване на дизелови инжектори:

Ръчно почистване.

За изпълнението му се използват специални течности. Същността на почистването е да се добавят течности към горивото. Недостатъкът на този метод е, че отлагането на филми става по стените на цилиндрите. В резултат на това топлообменът на цилиндрите намалява, двигателят прегрява. Ефективността на ръчното почистване е изключително ниска и постоянното му използване може да доведе до необходимост от ремонт на цилиндър.

Механично почистване.

Тук се използва и добавянето на течност, но в същото време горивната система е свързана със специална конструкция за принудителна циркулация. Изолират се инжекторите от цилиндрите и по този начин се предотвратява образуването на отлагания по стените им. Ефективността на механичното почистване е малко по-висока от тази на ръчното почистване, но също така – ниска. Също така недостатъкът на метода е невъзможността за проверка на резултатите му на диагностичен стенд.

Ултразвуково почистване.

Това е най-ефективният, но по-скъп и отнемащ време метод за почистване. В допълнение към ефективността, предимството на тава почистване е възможността за незабавна проверка на резултатите му на диагностичния стенд. Същността на метода се крие в използването на ултразвукова вана. Той побира инжектори със свързани контакти. В края на цикъла на почистване се извършва незабавна диагностика чрез тези контакти и в зависимост от резултатите цикълът се повтаря.

Как да забавим процесите на замърсяване на инжекторите

Няма много реални методи за намаляване на процеса на замърсяване. Преди всичко се препоръчва да се следи качеството на зареденото с гориво дизелово гориво. Именно поради ниското качество на битовото гориво дюзите трябва да се почистват на всеки 20-30 хил. км, докато в Европа такова почистване се извършва след пробег от 120-150 хил. Км.

Режимът на работа на превозното средство играе съществена роля. По-малко замърсяване, ако не се злоупотребява с по-ниски скорости и често спиране. Напротив, когато автомобилът се движи със скорост от около 120 км / ч за 10-15 минути, в резултат на създаването на високо налягане в горивната система, инжекторите се самопочистват.

Заложете на Дизел сервиз за качествено рециклиране на дюзи и ремонт на комън рейл инжектори.

Репатрак за дизелови автомобили

Коментари