На обществено обсъждане е подложен нов законопроект, който гласи: собствениците на автомобили да могат сами да си монтират регистрационните номера. Идеята на промяната е в това, да отпадне минаването през каналите на КАТ, а това дасе извършва от частни фирми, които ще следят за:
Пренабитите номера на рамата, двигателя;
Конструкцията на автомобила;
Манипулации на километража.
Предвижда се:
При преминаване на проверка собствениците на автомобили да получат час, който ще послужи пред КАТ, без да се редят на опашки. Там ще получат талоните и регистрационните номера на колата.
Преди при поставяне на регистрационни номера се слагаше пломба, но сега се обсъжда идеята – да можеш сам да си ги монтираш.
Закона за движение по пътищата е разделени на три:
Закон за водачите на МПС;
Бъдещ закон за движение по пътищата;
Закон за превозните средства.
В началото на годината първите два закона бяха подложени на обсъждане, докато този, насочен към регистрациите се забави с 6 месеца. Към него влиза и дейността на автосервизите, а тя гласи: всеки, извършващ ремонти на автомобили, трябва да бъде регистриран в ДАИ.
Каква е била първоначалната идея за новият проектозакон?
Новите автомобили, които влизат в страната да не чакат пред КАТ за регистрация, а това да се извършва от частни фирми. Частните фирми да могат да извършват прегледи – първоначални и идентификация на автомобила.
Но, съществува един проблем – обикновено колите идват без регистрационни номера, а частните фирми не могат да издават пълна документация на автомобила, налага се отново да се отиде в КАТ.
Спестете време и нерви с услугата на нашата фирма Найденови Ауто – превоз на автомобили до КАТ.
Ние ще Ви съдействаме да откарате автомобила си до КАТ. Това ще ви излезе по-изгодно, по-бързо и по-безопасно.
Вие ни давате точен адрес и час, а ние ще превозим автомобила с репатрак до КАТ – цена 39 лв.за гр. София!
В новият проектозакон се предвижда: да се забрани вноса на коли от чужбина с десен волан. Тези автомобили са се доказали като опасни.
Какви са предимства и недостатъци на автомобилите с десен волан:
Предимства
Удобно е да излезете от колата;
Удобно за паркиране;
Преминаването в насрещното движение е по-лесно.
Недостатъци
Недостатъците на автомобилите с десен волан са свързани главно с неудобството при шофиране по вътрешна магистрала, особено при изпреварване на тирове или конвои.
„Огледално“ разположение на частите за управление – лост за превключване на предавките и ръчна спирачка, превключватели на кормилната колона и др .;
„Огледална“ посока на светлината – отдясно наляво, от бордюра до идващата лента;
Основната трудност е лошата видимост поради зрителния ъгъл.
Поради някои елементи на шофиране, особено уменията за изпреварване, трябва да бъдат заучени.
За да решават този проблем семонтират допълнителни огледала или видеокамера, но дори и в този случай „дясното управление“ не се препоръчва за любителите на високоскоростното шофиране.
Друг проблем е настройването на автомобила за левичари. С лявата ръка ще трябва да контролирате ръчната спирачка, да превключвате мигачите и да правите всичко останало, което шофьорът е свикнал да прави с дясната ръка.
Също трябва да се подмени или регулира осветителното оборудване, тъй като светлинният поток, насочен отдясно наляво, ще заслепи шофьорите в идващата лента, но няма да осветява страната на пътя. Това създава аварийни ситуации.
Какви глоби ще понесат собствениците на автосервизи ако:
Работят без необходимото удостоверение – глобата е от 1000 до 5000 лв.
За не издаване на касов бон или фактура – глобата е 1000 лв.
Глоба ще се налага, ако след ремонта не се дават 6 месеца гаранция.
Глоби ще понесат и собствениците на автомобили ако:
Сами извършват ремонта на автомобила си – глобата е 500 лв.
В ДАИ ще се съхраняват всички регистри на сервизите.
В проектозакона се обръща внимание и с търговията на авточастите втора употреба. Те трябва да бъдат закупувани от търговци, които са вкарани в регистъра. Ако се хване нерегламентирана търговия с авточасти – глобата е от 5000 лв.
Коментари