Заседнал в снега – какво да правя? Начини да се измъкнем от снежна пряспа

Наличието на сняг през зимата и заледяването винаги са били проблем за обикновения шофьор. Колелата от време на време се стремят да загубят сцепление и дори затъват в снежната киша.

Снегът, подобно на водата, влошава сцеплението на колелата и ако говорим за големи снежни преспи, тогава има риск да заседнете в тях.

Да се забиеш в снега дори на равен път е проста работа, но излизането е цяла наука, за която ще разкажем по-подробно.

На първо място, преценете реалистично своите възможности, както и възможностите на вашия автомобил, не трябва да предприемате пътуване когато навън има сняг, навявания, преспи, гора и т.н. Нищо добро няма да излезе от това!

Но ако нямате късмет и сте заседнали в снега, ето няколко практически препоръки, които ще ви помогнат да излезете от тази ситуация.

Пътна помощ за сняг

Репатрак за сняг

Помощ при засядане в сняг

Обадете се сега и повикайте спешна пътна помощ за вадене на МПС от снежни преспи.


Защо е лесно да се заседнете в снега?

Може неусетно да заседнеш и в пясъка – причината е същата. Автомобилът лесно попада в снежната маса поради малката площ на сцепление на всяко колело с повърхността. Тежестта на автомобила го изтласква в дълбокия сняг през тези четири точки. Ако няма солидна опора, колата ще заседне. Следователно верижните превозни средства, които обикновено са по-тежки от всеки лек автомобил, са по-проходими. При тях многотонното тегло се разпределя равномерно.

В какъв сняг се засяда по-често?

Такава статистика не съществува, но обикновено колите попадат в снежен плен на хълм, безуспешно се опитват да го преодолеят. Под дълбокия навалял сняг се крие лед, който още повече усложнява ситуацията. Идва време, в което колата напълно спира да се движи и „засяда“.

Така колата е заседнала в снега. Какво следва?

1. Първият съвет – едва докоснете педала за газ и завъртете волана. Предните колела, могат да се захванат за ръбовете в пряспата на засядане. Другият съвет е със задно предаване. Задвижвате задните колела, а държите предните колела изправени и се опитвате да не се плъзгат. Трябва да го правите бавно. Тук е важно да се добави и метода „люлка“: стигнали до горния ръб на пряспата, в която са заседнали колелата, след това бързо включете задна предавка и повторете „движение-спирачка-назад-спирачка“, увеличавайки амплитудата.

2. Снежният капан се „страхува“ от лопатите. Започнете да копаете под автомобила – трябва да изчистите снега от мястото, където е заседнал. Ако има крик за смяна на гуми, повдигнете колелото за да се почисти по-лесно. Като алтернатива, прокопайте път. Въртящото се колело трябва да се плъзне и да намери захват за да излезе.

3. Ако имате компресор в багажника? Изпуснете въздуха от гумите до 0,8–1,0. Задвижващите колела стават по-издръжливи, а задвижваните колела попадат по-малко в снега. Методът е ефективен, но не за дълго, вредно е да се кара дълго време с меки гуми.

4. Друг начин: да хвърлите под колелата  парче картон, гумена постелка от купето, или клони, които са ви под ръка. Има по-цивилизована алтернатива под формата на специални вериги, които се поставят на колелото. Монтират се на гумата и осигуряват сцепление с пътя.

Какво трябва да направя, ако не мога да се измъкна от пряспата?

Не забравяйте, че всеки проблем има решение и колкото по-бързо го намерите толкова по-бързо ще си спестите времето, нервите и ще се предпазите от студа.

Обадете се на пътна помощ в София, ако заседнете в снега!

Ако нищо от изброените по-горе съвети не ви помогне да се измъкнете от снега, тогава трябва да се свържете с пътна помощ в София Найденови Ауто за да изтеглят автомобила ви от пряспата или да я репатрират до определен от вас адрес. Номерът е посочен на нашия уебсайт roadhelp.bg.

Методи за евакуация

Има няколко вида евакуация, които нашият екип използва:

Напълно натоварен на платформата

Автомобилът се натоварва изцяло или частично върху платформата с помощта на лебедка.

Частично изтегляне на платформата

Ако размерите на автомобила са големи, тогава едната част е ненатоварена. Например колата е натоварена отпред, а задните колела остават на асфалта, теглейки се на собствена мощност.

Кран.

Методът е подходящ за такива случаи, когато колата е много повредена и е трудно да се закачи за бронята. Методът се използва и за кола, напълно заседнала в снега.

Лебедка.

Лебедката се използва най-често, с нея се работи лесно. Този метод на репатриране е най-удобен при заседнали автомобили в снега.


opel corsa 2 - пътна помощ софия

5/5 - (11 votes)

Коментари