Газ М13 - Блог Репатрак 24/7 RoadHelp.bg
0

7 популярни луксозни комунистически автомобила

7 популярни луксозни комунистически автомобила

Днес ще ви представим 7 популярни луксозни комунистически автомобила. Едни от най-добрите за времето си и комунистическия режим коли, харесвани и днес.

1. Газ М13/М14

Газ М13 и М14 или така наречената ”Чайка”, произведена от Го́рьковский автомоби́льный заво́д през 1958 г. Това е по-малкия събрат на ЗИЛ 111. М13 се произвежда от 1959 до 1981, а М14 от 1977 до 1988.
Това е един от най-знаменитите и харесвани модели на съветската марка. М13 е била произвеждана с доста по-малко иновации, докато следващият модел М14 е с повече електроника, дори са въведени първите в света електрически стъкла със отопление на тях.
Визията идва от модерния за времето крилат дизайн, сходстван от автомобили като Mercury и други. Газ М13 е произвеждан в типично черен цвят, бял или вишнево-червен, двигателя 5,5 литров V8 със 195 к.с. Със своята максимална скоросст от 158 кн/ч е била доса бързичка за времето луксозна кола. Била е доста предпочитана от КГБ,и Хрушчов, като за тях са произвеждани и по-мощни версии.
Газ М14 е със двигател 220 к.с., модела е по-нисък от събрата си и е модернизиран с доста екстри. Двигателя също е доста модернизиран и със доста иновации вкарани за времето си относно икономич и други. Този модел сменя предавките, чрез лост, докато М13 има бутони. Снабдени са с полуавтоматични скоростни кутии. М14 има климатик, ел. стъкла, вакуми и куп джаджи. Максималната скорост при М14 е 175 км/ч. Последния модел има кратка история, тъй като при разкрития срещу Горбачов се налага унищожението на цялата техния с която са се правили колите, така и документацията, чертежи и самите производствени линии.

Газ М13 - Блог Репатрак 24/7 RoadHelp.bg
Газ М13 – Блог Репатрак 24/7 RoadHelp.bg

2. Зил 111/114/115/117

Зил 111 е първата лимозина произведена все още по време на военна обстановка. Произвеждана през 1958–1967 г.,от най-голямата руска компания не само за автомобили но и за товарни коли и военна техника. След тестовете на тестовия прототипен модел Зил-Москва през 1956-та, печели рекорд на Гинес за най-големият пътнически автомобил в света. Първият модел базиран на прототипа с подобрения Зил 111 е представен 1958-ма година, като тогава започва и производството му. Тялото е копие на типичните американски крилати автомобили, повече е взаимствано от моделите на Packard. Зил са свръх модерни за времето си супер луксозни автомобили, снабдени с климатик, ел.стъкла и други джаджи типични за една лимузина от висок клас. Двигател 6 литров, V8 със 200 к.с. и максимална скорост от 170 км/ч. Колата е спечелила топ оценяване на световния панаир в Берлин през 1958 г. Следващите модели на ЗИл са коренно различни, освен допълнителните екстри, вече има модел кабриолет и коренно различна визия, дори и двуврати лимузини.

ZiL 111 1957 - Блог Репатрак 24/7 RoadHelp.bg
ZiL 111 1957 – Блог Репатрак 24/7 RoadHelp.bg

3. Тарта 77 и 87

Татра е извества с това, че е първият представен автомобил с истинска аеродинамична форма представен през 1934. Двигателя задвижвал първия модел е 3 литров V8 двигател със 60 к.с. достатъчен да развие 145 км/ч. Този двигател е с въздушно охлаждане, и е достатъчен на лекия луксозен автомобил. Това си остава един от уникалните комунистически автомобили, не само за времето си, но и до днес. Това е една от лимузините, които са били на почит, не само от политически личности, но и от бизнесмени. Следващите модели са се сдобили с по-мощни двигатели от 70 и 75 к.с. развиващи до 160 км/ч и дори още по-добра аеродинамика. За времето си е била една от най-бързите коли изпозлващи не толкова мощен двигател.

Тарта 77 - Блог Репатрак 24/7 RoadHelp.bg
Тарта 77 – Блог Репатрак 24/7 RoadHelp.bg

4. Газ М21 и М24 или Волга

Освен 4 цилиднровите модели са произведени и лимузини с двигателите на Чайка. О да, повярвайте ми заслужават си. Няма смисъл да казваме характеристиките на двигателите, погледнете данните за чайка. Всеки знае как изглежда една Волга, но тези Волги са били следващите най-харесвани сред руските политици и най-вече КГБ. Естествено снабдени с лукс за нуджите им. Показват доста добри характеристики с този мощен двигател и доста по-лекото купе от това на Газ М13 и Зил 111. По-бързи и по-манерени. Дори и обикновенния модел се слави с добри качества. Тази модификация има произведени 602 автомобила по неофициални данни и е била редставена с автоматична 3 и много рядко 4 степенна скоростна кутия. Произвеждали са е през 1962, неизвестно до кога. Този модел не е бил публично достъпен.

Газ М24 - Блог Репатрак 24/7 RoadHelp.bg
Газ М24 – Блог Репатрак 24/7 RoadHelp.bg

5. Татра 603 и 613

Още една класическа лимузина за комунистическото време с доста възможности. Отново с въздушно охлаждане и малък 2,5 литров V8 двигател и цели 100 к.с. Колата е била желана не само в Еропа но и в Куба и дори Китай… Този модел е представен по-рано но луксозната версия излиза доста по-късно преди и след краткото падение на компанията Татра през 70-те и 80-те. Следващия модел пуснат в масово производство е 613, който е с два пъти по-мощен 3,5 V8 двигател с въздушно охлаждане и мощност от 200 к.с. и максимална скорост от 225 км/ч…
УНИКАЛНА ТАТРА! Въпреки не толкова красивия и вънпен вид….. е уникална!

Татра 603 - Блог Репатрак 24/7 RoadHelp.bg
Татра 603 – Блог Репатрак 24/7 RoadHelp.bg

6. Газ 12 ЗИМ

Произвеждана от 1950 до 1960 г. Газ 12 ЗИМ е продукт от съвместна работа с Buick по американски дизайн, разбира се подобрен. Автомобила е снабден дори със 6 цилиндровия редови двигател на Chrysler. Това не е най-луксозното изпълнение, но все пак се води 6 местен седан / лимузина от нисък клас.

Газ 12 - Блог Репатрак 24/7 RoadHelp.bg
Газ 12 – Блог Репатрак 24/7 RoadHelp.bg

5. Зил 41047

Години на производство 1983. Зил 41047 е свръх луксозна лимузина. Любима на високопоставените лица и на КГБ разбира се. Този модел е най-дълго произвежданата руска лимузина, до появата на новия модле през 2012-та ЗИЛ 4112R. През годините постоянно е била осъвършенствана с различни технически модификации. Дори двигателят е останал същия до последно, но технологията за изпозлване, както и електрифицирането му са променили много. Зил 41047 е леко стилистично измененият 4104. Единствен минус може би се оказва непроменената автоматична трансмисия със само 3 скорости, което не помага особено да бъде икономичен, нито пък по-бърз… Язък за мощния двигател.

ЗИЛ 41045 - Блог Репатрак 24/7 RoadHelp.bg
ЗИЛ 41045 – Блог Репатрак 24/7 RoadHelp.bg

За ваша радост някои от тези коли могат да бъдат видени и в България.
Надяваме се статията да ви се е сторила интересна. Ако имате предложениа за допълването и, наишете ги в секцията за коментари пдо статията.


Блог Репатрак 24/7 RoadHelp.bg

Репатрак София/a>, Репатрак, Roadside assistance – Towing car services Bulgaria, за София и страната 24/7, най-ниски цени в бранша! Над 10 години опит. Репатриране на повредени, катастрофирали или транспорт на автомобили, джипове, бусове, мотори и други от А до Б. Без скрити такси. Лицензирана фирма, издаваме фактури.

Тел.: +359 878 424 097
УЕБСАЙТ: https://roadhelp.bg
ИМЕЙЛ: [email protected]

пътна помощ софия, пътна помощ

Коментари