Почти една трета от всички нови автомобили, продавани в страната през тази година, ще бъдат plug-in модели, а експертите очакват този дял да скочи
Електрически автомобили, паркирани в Осло. Снимка: Томас Ръс Арнещад / Alamy Sto / Alamy Stock Фотография
Докато туристите изследват историята на Осло в основите на вековната крепост Аершус, под краката им е предвестник на бъдещето на града.
Тук в катакомбите се намират десетки тесла, Nissan Leafs и BMW i3s, включени в точката за зареждане на най-големия публичен гараж в света за електрически автомобили.
Уолтър Маулинг е на първото си посещение в гаража и е развълнуван от възможността за паркиране и зареждането на електрическия си VW Golf безплатно. „Ние сме в бъдеще“, казва той.
Норвегия е безспорният световен лидер в електрическите автомобили, управляван почти изцяло от богатия водноелектрически ресурс на страната. Почти една трета от всички нови автомобили, продавани в страната през тази година, ще бъдат plug-in модел – изцяло електрически или хибриден – и експертите очакват този дял да нарасне до 40% през следващата година.
Капиталът е поглед към това, което се съхранява в Обединеното кралство, където електрическите автомобили се доближават до едва 2% от продажбите на нови автомобили, но регистрациите растат с бързи темпове, до 38% тази година. В Осло улиците са изпълнени с тихи, плъзгащи се автомобили, от големи такива като Тесла X до по-малки модели като Рено Зоуи. За шофьорите на тези автомобили мотивацията е проста – те просто имат финансов смисъл.
Воденето на Норвегия върху електрическите автомобили бе насочено от правителството да ги подкрепи с широк спектър от щедри стимули и ползи, за да отговори на амбициите си за климатичните промени. Купувачите не плащат данък върху вноса и ДДС за куплунги, като бръснеха хиляди паунда от първоначалните разходи. Текущите разходи са по-ниски, защото електричеството е по-евтино от бензина и дизела, а пътният данък е намален – и ще намалее до нула през следващата година.
Колко зелени са електрическите коли?
Прочетете още
Собственици на електрически автомобили не плащат мозайка от пътни такси, такси за фериботи и такси за градски емисии, пред които са изправени други норвежци. Освен това те могат да паркират безплатно и да заобикалят трафика, като шофират в някои автобусни алеи.
„За моя тип шофиране това е перфектно“, казва Вибек Крон, изпълнителен директор на пенсионния фонд. Тя използва Mercedes B250e, който заменя стар дизелово гориво, за да пусне децата си в училище, да замине за работа и да поеме поръчки.
„Имаме една [бензинова] кола, която караме в планината и малка електрическа мрежа за града“, казва Крон, която се занимава у дома и твърди, че единствената й жалба е, че няма повече обществени таксуващи точки.
Въпреки успешното внедряване на електрически автомобили в Норвегия, няма гаранция, че ще продължи да има политическа подкрепа за задвижването с батерии. Правителството оглавява заглавията си през октомври със своето предложение за прекратяване на освобождаването от данъци за най-тежките електрически автомобили през 2018 г., бързо наричайки „данък Tesla“, тъй като първоначално ще засегне само два модела Tesla.
За Jørgen Næsje, министър в финансовия отдел на Норвегия, обосновката беше проста. „[Тези] хора, които имат парите да купят тези много скъпи и тежки автомобили, могат да си позволят да купят някои данъци върху вноса“, каза той пред „Гардиън“, добавяйки, че партията не вижда автомобили като „парична крава“.
Но защитниците на електрическите автомобили твърдят, че промяната е твърде рано и партньорите на малцинственото правителство го принудиха да отмени мярката по време на преговорите по данъчния пакет. Кристина Блу, генералният секретар на Норвежката асоциация за електрически превозни средства, заяви, че промяната би възпрепятствала приемането на нови големи семейни модели, които са необходими и ще се появят на пазара през следващата година, като например Jaguar I-PACE.
„Норвежците обичат да купуват големи коли, защото искат да отидат в планините и такива неща. Ако искате да отидете на 100% дял, трябва да помагате на електрическите автомобили в големия сегмент „, казва тя, като се позовава на целта на Норвегия за 100% от новите автомобили с нулеви емисии до 2025 г.
Виктор Ирле, пазарен анализатор в EV-Volumes, който проследява продажбите на електрически автомобили в световен мащаб, казва, че търсенето в Норвегия понастоящем е толкова голямо, че има месеци на чакащи списъци за нови модели като I-PACE и Hyundai Ioniq.
Прекратяването на освобождаването за по-тежки автомобили би имало смисъл през идните години – но това щеше да разтърси пазара, казва той, добавяйки: „Мисля, че е важно да покажем стабилност от политическа гледна точка“.
Електрически и plug-in хибридни автомобили whiz миналата 3m марка в световен мащаб
Прочетете още
Ола Елвестуен, заместник-лидерът на либералната партия, е доволна, че предложението за данъчно облагане на Tesla беше победено, но призна, че държавната подкрепа ще трябва да се оттегли в крайна сметка. „С течение на времето постепенно електрическите собственици трябва да започнат да плащат. Но това трябва да бъде направено по такъв начин, че да не спрете прехода „, казва той.
Елвесюен също така е отпуснат, като се има предвид, че данъкът върху горивата намалява, тъй като доминират електрическите автомобили, като се твърди, че като цяло ефектът ще бъде неутрален по отношение на приходите, тъй като данъчното облагане се премества в други части на икономиката.
„Разбира се, правителството се нуждае от приходите си.
пътна помощ, репатрак, денонощна пътна помощ, patna pomosht sofia, patma pomosht, putna pomosht, repatrak, roadside bulgaria, tow services bulgaria
Коментари